Köpvillkor

1. ALLMÄNT

För att kunna handla behöver du vara inloggad med din verksamhets kundnummer. Du hittar ditt inlogg högst upp till höger på sidan. Om du inte redan har ett kundnummer kan du skaffa ett härGenom logga in ser du priser och kan genomföra en beställning hos oss. Vi säljer inte till privatpersoner. Nedan kan du läsa om våra köpvillkor – vilka garantier vi ger, våra priser, leveranser, transportskador etc.  

2. GARANTI

Vi lämnar ett års garanti för material- och fabrikationsfel. Fakturan gäller som garantisedel så var noga med att spara den på ett säkert ställe.

3. PRISER

Vårt sortiment är uteslutande till för våra kunder inom företag. Våra priser gäller ett år 1 januari till 31 december. Vi förbehåller oss dock rätten att pris kompensera oss för omständigheter som 3-BE  inte kan påverka (till exempel väsentligt förändrade råvarupriser eller valutaförändringar) samt för eventuella tryckfel. Därutöver tillkommer kampanjpriser under delar av året som redovisas på vår webbsida.

På nettopris lämnas ingen ytterligare rabatt. Moms, frakt och i förekommande fall transportförsäkring tillkommer på priser.

4. LEVERANS

Normalt expedierar vi alla  reservdels beställningar inom tre arbetsdagar. Större ordrar som komplettera system eller större Melt Units gäller en leveranstid på tre till fem arbetsveckor. Leveranser sker övervägande i samarbete med DHL men kan också ske med PostNord eller våra egna turbilar.

5. BETALNING

Betalningstiden är 30 dagar från fakturadatum. Efter förfallodagen debiterar vi dröjsmålsränta samt lagstadgad påminnelseavgift. Fakturan skick till kund samtidigt som beställda varor lämnar vårt lager. Faktura skickas företrädesvis via mail alternativt via post. I undantagsfall tillämpar vi kontantförsäljning mot postförskott, kontokort eller efterkrav.

6. TRANSPORTSKADOR

Du måste notera alla avvikelser på chaufförens fraktsedel och därefter anmäla direkt till oss. Transportskada ska anmälas till info@3-be.se Det är viktigt att du anmäler skador senast 7 dagar efter leverans. Vid senare anmälan tar transportföretaget inte emot skadeanmälan och du får själv stå för kostnaderna. För att transportskadan skall bli godkänd måste vi få in bilder på både det skadade godset och emballaget. Dessa ska bifogas i din skadeanmälan.

7. REKLAMATIONER

Anmäl reklamationer (ej transportskador – se ovan) till info@3-be.se alternativt ring +46 479 165 50 senast 7 dagar efter att du fått dina varor. Vid eventuell retur av varor, kontaktar du info@3-be.se alternativt ring +46 479-165 50 för fraktinformation och godkännande. Retur av felfria varor måste alltid godkännas av oss. Vid retur av felfritt gods krediteras dock aldrig mer än 75 % av fakturerat belopp – returfrakten tillkommer. Om du returnerar produkter, förpacka dem väl. Varor som skadats vid returfrakt kan inte krediteras.

Tänk på att alltid ange ordernummer och fakturanummer när du kontaktar oss angående reklamationer och returer. Då kan vi hjälpa dig på bästa sätt.